66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

mandag 4. mai 2015

Baillagets skademareritt: Arne trolig ut hele vårsesongen



Ikke bare er daglig leder Erik ute på ubestemt tid, etter en lei kneskade. Forsvarskjempen Arne ser ut til å miste hele vårsesongen på grunn av vond tå. Dermed er det tynt i forsvarrekkene før mandagens viktige kamp.
Arne har allerede mistet sesongoppkjøringen og de to første kampene.
- Det å bli skadet av sin egen kropp er en uting, og spesielt når det går ut over sosialt samvær, masse mål og rock'n roll. Jeg satser hardt på å komme tilbake i storslag i løpet av sommeren, og tror en nøye planlagt treningsleir på Corsica i juli, vil gjøre underverker, sier Arne optimistisk.

Skaden har kommet sakte men ubønnhørlig den siste tiden.
- Det siste året har jeg merket en tiltakende smerte i min nest minste tå på venstre fot. I anledning denne tåens smerte, passer det kanskje å dykke litt dypere ned i norsk etymologi og bemerke at nevnte tå tradisjonelt sett omtales som "tåtill". Jeg har med andre ord føkka opp tåtillen min, forklarer forsvarsspilleren.
- Hva er det du sier? 
- Det hele har to potensielle forklaringer. Den mest sannsynlige og desidert mest spennende, er at det muligens har vokst frem et ekstra bein i tåtillen og at dette beinet sniker seg rundt i tåkjøttet, mens det lager auau og bittelitt havoc.
- Au au!
- Potensiell løsning nummer to er at jeg er rammet av noe som heter Morton's Neuroma, men la oss for enkelhetens skyld bare kalle det Mortens tåvondt. Her må det påpekes at denne smerten på bemerkelsesverdig vis koinsiderer med Morten Andre Samdals inntreden i laget. Det er ikke opp til meg å spekulere videre, men mange vil nok se dette i sammenheng.
- Hva skjer videre? 
- Jeg skal straks til ortopedisk kontroll, og har sikkert mange flere innfløkte setninger å by på etter den tid.

1 kommentar: